GRA W KOŚCI W POKERA

Zasady gry:

Rozpoczyna gracz wybrany przez losowanie.

Gracz w swojej kolejce może wykonać trzy rzuty. Gracz stara się uzyskać jedną z kombinacji punktowanych.
Podczas drugiego i trzeciego rzutu gracz może część kości odłożyć i rzucać pozostałymi.
Maksymalnie po trzecim rzucie wynik musi być zapisany do jednej z wybranych kategorii w tabelce.
Na początku wynik można wpisać do wielu kategorii.
Pod koniec partii może okazać się, że wyniku nie można wpisać do żadnej z wolnych kategorii.
W takiej sytuacji gracz musi zdecydować, z której kategorii zrezygnuje i tam wpisać wynik zerowy lub ujemny.
Wpisów (również zerowych) nie można zmieniać do końca partii. Zakończenie partii następuje po wypełnieniu całej tabelki. Przeprowadza się rozliczenie partii wraz karami i premiami za poszczególne kategorie.
Wygrywa ten gracz, który zdobył łącznie najwięcej punktów.

Kategorie i punktacja:

Przykład:

Jeśli gracz wyrzuci układ 4, 3, 4, 4, 1 i wskaże kategorię "czwórki", to uzyska 12 pkt. (bo w układzie są trzy czwórki), a jeśli wybierze "trójki", to 3 pkt. (bo wyrzucił tylko jedną trójkę). Może również wskazać kategorię "Trójki"
Z kolei wskazując kategorię "dwójki", "piątki" lub "szóstki" otrzyma 0 pkt. (bo w układzie nie ma kostek z taką liczbą oczek).

Małe Figury:

Para:dwie takie same kości; liczy się suma kości tworzących parę
np. [2] [2] [3] [4] [1] = 4 punkty, ale również [2] [2] [2] [4] [1] = 6 punków
Dwie Pary: dwie pary (niekoniecznie różne); liczy się suma kości tworzących pary
np. [2] [2] [3] [3] [1] = 10 punktów ale również [2] [2] [1] [1] [1] = 7 punktów
Trójka: trzy takie same kości; liczy się suma kości tworzących trójkę
np. [2] [2] [2] [4] [1] = 6 punktów ale również [2] [2] [2] [2] [1] = 8 punktów


Duże Figury:

Mały Strit: [1] [2] [3] [4] [5]; liczy się suma wszystkich kości czyli 15 punktów
Duży Strit: [2] [3] [4] [5] [6]; liczy się suma wszystkich kości czyli 20 punktów
Full: trójka i dwie pary; liczy się suma wszystkich kości + 10 punktów
np. [2] [2] [2] [4] [4] = 24 punkty ale również [2] [2] [2] [2] [2] = 20 punktów
Kareta: cztery takie same kości; liczy się suma wszystkich kości + 20 punktów
np. [2] [2] [2] [2] [4] = 32 punkty ale również [2] [2] [2] [2] [2] = 30 punktów
Poker: pięć takich samych kości; liczy się suma wszystkich kości + 50 punktów
np. [2] [2] [2] [2] [2] = 60 punktów
Ratunek: dowolny układ; liczy się suma wszystkich kości
np. [2] [2] [2] [2] [4] = 12 punktów


Premie i kary:


Premia za brak wpisów zerowych w sekcji "Małych figur" wynosi +20 punktów.
Premia za brak wpisów zerowych w sekcji "Dużych figur" wynosi +30 punktów.
Za wyrzucenie dodatkowego pokera zwanego Jokerem dodatkowo: 50 pkt premii.

Kara za zera w sekcji "Malych figur" wynosi -20 punktów.
Kara za zera w sekcji "Dużych figur" wynosi -10 punktów.



KATEGORIA PRZYKŁADY UŁOŻENIA KOSTEK gracz 1 gracz 2 gracz 3 gracz 4
Jedynki [1] [2] [1] [2] [1] = 3 pkt
Dwójki [1] [2] [1] [2] [1] = 4 pkt
Trójki [1] [2] [1] [1] [3] = 3 pkt
Czwórki [4] [1] [1] [4] [1] = 8 pkt
Piątki [1] [1] [1] [1] [5] = 5 pkt
Szóstki [1] [2] [6] [6] [1] = 12 pkt
Para [1] [5] [5] [2] [4] = 10 pkt
Dwie pary [1] [2] [1] [2] [6] = 6 pkt
Trójka [1] [2] [1] [5] [1] = 3 pkt
Premia za niezerowe miejsca Premia za niezerowe miejsca od: jedynek do Trójek wynosi: +20 pkt
Kara za zerowe miejsca Kara za zerowe miejsca od: jedynek do Trójek wynosi: -20 pkt
Mały strit [1] [2] [3] [4] [5] = 15 pkt
Duży strit [2] [3] [4] [5] [6] = 20 pkt
Full [5] [5] [5] [3] [3] = 21 pkt + 10 pkt
Kareta [1] [1] [1] [1] [5] = 9 pkt +20 pkt
Poker [5] [5] [5] [5] [5] = 25 pkt +50 pkt
Ratunek [1] [2] [1] [2] [1] = 7 pkt
Joker Premia za wyrzucenie dodatkowego Pokera zwanego Jokerem wynosi: +50 pkt
Premia za niezerowe miejsca Premia za niezerowe miejsca od: Mały strit do Pokera wynosi: +30 pkt
Kara za zerowe miejsca Kara za zerowe miejsca od: Mały strit do Pokera wynosi: -10 pkt
Wynik
OBLICZANIE